یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
ما می‌توانیم چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۲۱:۴۷

کاهش فاصله ایران و قطر در برداشت گاز از پارس جنوبی
ایران دریلینگ: علی اکبر شعبان پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: با بهره برداری از واحد اول فاز 12 پارس جنوبی میزان تولید گاز ایران در این میدان گازی از 10 به 11 میلیارد فوت مکعب افزایش یافته است.به گفته وی، سکوهایB و C فاز ١٢ پارس جنوبی تا اواخر آذرماه امسال راه اندازی می شود و قرار است تا اوایل زمستان امسال از این فاز روزانه ٦٠ تا ٦٥ میلیون مترمکعب گاز به خطوط سراسری گاز کشور تزریق شود. وی ادامه داد: با بهره برداری کامل از فاز ١٢ میدان مشترک پارس جنوبی روزانه ٨١ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و همچنین ٧٥٠ هزار تن گوگرد در سال به تولید کشور افزوده می شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی اضافه کرد: با تکمیل فاز 12 و بهره برداری از فازهای 15 و 16 و 17 و 18 پارس جنوبی میزان برداشت ایران تا پایان سال جاری به 17 میلیارد فوت مکعب افزایش می یابد. وی همچنین خاطرنشان کرد: برنامه وزارت نفت برای افزایش 100 میلیون مترمکعب در سال 93 طبق برنامه پیش رفته و تحقق می یابد.شعبان پور گفت: تمرکز اصلی وزارت نفت در حال حاضر بر روی بهره برداری از فازهای 12 و 15 و 16و 17و 18 قرار دارد که تا پایان سال جاری از آنها بهره برداری می شود.وی تصریح کرد: البته به موازات توسعه این پنج فاز عملیاتی، توسعه فازهای دیگر پارس جنوبی نیز در حال انجام است.مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی خصوصا وضعیت پیشرفت فازهای موسوم به 35 ماهه نیز اظهار داشت: فازهای 19 ، 13 و 24 بیش از 70 درصد پیشرفت داشته و در اولویت بهره برداری در سال های آینده قرار دارند.


  کد خبر : 267
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :